Tuesday, November 04, 2008

Am I being too hard on my kids?

What Should a 4 Year Old Know?
by Alicia Bayer

She should know that she is loved wholly and unconditionally, all of the time... She should know that it is always okay to paint the sky orange and give cats 6 legs... He should know his own interests and be encouraged to follow them...

為何我會看到這一段?

因為我在找" Kids hadwriting worksheets"

想說Sean(快4歲了喔!)到現在還不會拿筆,

昨晚在找哪一種筆適合剛學寫字的小朋友,

找阿找的,

就找的這篇文章,

看得我好心虛,

突然覺得,以前的我跑哪去了?(幾乎不會對Sean生氣)

是因為孩子多了而耐心沒了嗎?

那不是對孩子們很不公平嗎?

還是孩子大了變得更愛無理取鬧呢?

還是只是我的控制欲在作祟?(大人都希望小孩子能乖乖的服從指令)

我要把這段話印出來貼在我的書桌前已警惕我自己!

No comments: